الاسم: |
أ. فوزان فارس الفرشوطي |
القسم : |
التسويق |
المرتبة العملية : |
محاضر |
Full Name: |
Fozan Alfarshouty |
Department: |
Marketing |
Position: |
lecturer |
نبذة شخصية:
فوزان الفرشوطي حاصل على درجة البكالوريوس في إدارة الأعمال، مع تخصص مزدوج في التسويق والإدارة، من جامعة كندية، وحاصل أيضاً على درجة الماجستير في التسويق الدولي من جامعة أمريكية. حالياً، هو طالب دكتوراه في التسويق السياحي في جامعة كوين ماري في لندن، المملكة المتحدة، ويتمحور بحثه حول تلاقي التسويق والسياحة والتكنولوجيا. تحديداً، يقوم بدراسة كيفية استخدام التقنيات الحديثة مثل منصات التواصل الاجتماعي وتطبيقات الهواتف المحمولة والذكاء الاصطناعي لتعزيز تفاعل السياح مع الثقافة المحلية، وزيادة استهلاك المنتجات المحلية، وتحسين تجربة السياحة الشاملة في مدينة نيوم بالمملكة العربية السعودية.
Academic Biography:
"Fozan Alfarshouty holds a Bachelor of Business Administration, double-majoring in Marketing and Management, from a Canadian university, and a Master of Science in International Marketing from a US institution. Currently, he is a PhD candidate in Marketing Tourism at Queen Mary University of London, United Kingdom, with a research focus on the intersection of marketing, tourism, and technology. Specifically, he investigates how emerging technologies such as social media platforms, mobile apps, and AI can be leveraged to enhance tourists' engagement with local culture, consumption of local products, and overall destination experience in NEOM, Saudi Arabia.’’

جميع الحقوق محفوظة لكلية الاقتصاد والإدارة 2018©
جميع الحقوق محفوظة لكلية الاقتصاد والإدارة 2018©
|
آخر تحديث
9/17/2023 2:21:33 PM
|
|
|